Recall 60s B/W film Sharabi starring Dev Annand and Madhu Bala. It had top lead stars and haunting Mohammad Rafi songs. Saawan Ke Mahine Mein and Kabhi Na Kabhi that don't even need any musical instruments to make them musical.
I got Shemaroo version of this DVD. After its initial release (perhaps flop) it had not been in demand for any reruns. Shemaroo must have sourced their DVD from whatever was available. Badly worn out print that even CC is barely visible. After the CC, beginning credits (lead actors) are missing but are on DVD on a blank White screen in bold B/W letters. DVD run time is 1 hr 57 min. Orig film must have been 140 min or more. Luckily, the songs seem to be complete.
Hit or flop, this film sure is a classical for its top stars and haunting music. It sure deserves to be restored.
JamesBond007 wrote:
From Ultraindia filmography
List of Tracks in Film SHARABI
Hye, aurat rah na paye akeli aur mard rahe na kalla...
Hain, haye, aacha.. mein to pahale hi thi jawan...
Jaan se bhi pyari hai dosti humari, kabhi tutegi na yaari...
Aree kya hoaa, bolti kyon nahin, chad gaye... chad gaye re c
Pista badam le lo...
----------------------------------
Chand ki chal bhi hai bahaki hui...
(1 Saawan Ke Mahine Mein (Slow) 2 min )
Jao ji Jao, Dekhe hai bade tum jaise...
(2 Jaoji Jao Dekhi Hai 3 min 30 sec )
Tum ho hasi kaha hai, Hum chand....
(3 Tum Ho Hasin 3 min 30 sec (Haai Haai Ghuroor Itna, Haan Haan Huzoor, Itna) )
Sochata hu piyu, Piyu na piyu....
(It's in the DVD but doesn't show in Song Menu. Chapter: Dev Puzzled @ 46 min into the feature)
Mujhe le chalo aaj phir us gali main...
(4 Mujhe Le Chalo 6 min 20 sec )
Savan ke mahine main, Ek aag si lagi sine main...
(5 Saawan Ke Mahine Mein (ii) 4 min 30 sec )
Do do hath, do do pav, kam jo lega...
(7 Do Do Haath, Do Do Paaon 4 min 20 sec )
Kabhi na kabhi, Kahi na kahi koi na koi...
(6 Kabhi Na Kabhi 3 min 30 sec )
JB, DVD songs listing and ultraindia song listing checks out OK except for the first 5 songs in ultraindia listing. Theymust be from some other film but in the same CD.